Lebell on 'Vuoden Somettaja' 2024

Lebell är Årets Sociala Mediamästare

”Kristinestads Turismförening r.f. belönade Lebellska köpmansgården med priset ”Årets Sociala Mediamästare” vid Kristinestads Företagargala lördagen den 14 december 2024.

Prisutdelaren, Turismföreningens ordförande Kristiina Itälaakso, sade i sitt tal:

’Vi företagare märker att vi plötsligt befinner oss i en situation där det knappt lönar sig att marknadsföra oss via traditionella medier. Istället har vi nu bättre och mer kostnadseffektiva möjligheter att nå våra målgrupper genom sociala medier.

För att lyckas med detta måste vi dock skapa innehåll som är av hög kvalitet och intressant. Därför vill Turismföreningen belöna Lebellska köpmansgården och sociala medieexperten Harri Alatalo för det arbete han gjort för att höja Lebells profil och öka dess synlighet.’

Priset mottogs av Helena Patoranta, ordförande för Stiftelsen Lebellska kömpansgårdens stiftelse, samt av experten Harri Alatalo själv.

Helenas tal: “När jag blev vald till ordförande för stiftelsen och insåg vad som hade skett, svalde jag två gånger.

Det finns massor att göra och ta itu med hela tiden. När skall man hinna sätta ned tid på sociala medier så att det blir välgjort och inga hastverk. I samma veva kom vi med i Ahlström in society nylanserade hemsida som läses i hela världen kan man säga. Då svalde jag två gånger igen, hur skall jag hinna med detta?

Ahlström in society header

Det fanns ett svar på närmare håll än jag kunde ana, Harri Alatalo kontaktade mig och sade: “Jag kan bli er informatör”. Det var en lättnad eftersom jag samarbetat med Harri via Visit Kristinestad så jag visste att det blir bra kvalitet på det som sätts ut på sociala medier. Det som jag var lite fundersam om var hur han skall hinna med då det händer så mycket hela tiden. Det visade sig inte vara ett problem Harri är alltid ett steg före.

Tusen tack Harri för ett välgjort arbete.

Harri Alatalo som Josef Lebell 2024

Harri å sin sida sade följande:

“När jag flyttade tillbaka till Kristinestad år 2018 upptäckte jag staden på nytt. Den historiska, nästan oförändrade miljön blev en källa till bättre livskvalitet för mig, och därför insåg jag snabbt att jag ville berätta detta för andra också. Så jag började först skapa innehåll för sociala medier för mitt hotell, Krepelin, sedan gjorde jag samma sak för VistiKristinestad i tre år, och nu för Lebell i ett år.

Det här sociala medie-arbetet är verkligen lätt i Kristinestad, eftersom vi har en fantastisk stad, och en av dess ’juveler’ är definitivt Lebell. Så när man i Kristinestad, och särskilt vid Lebell, pekar kameran åt vilket håll som helst kan man nästan inte misslyckas, för det är så vackert och unikt.

Så låt oss fortsätta skapa liv och rörelse i Kristinestad tillsammans!”

Lebellin kauppiaantalo - Empire - Foto by PicMi 2024

Kommentit

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *