Kristiinankaupungin Matkailu r.y. palkitsi Lebellin kauppiaantalon “Vuoden somettaja”-palkinnolla Kristiinankaupungin Yrittäjägaalassa lauantaina 14.12.2024.
Palkinnon luovuttaja, Matkailuyhdistyksen puheenjohtaja Kristiina Itälaakso, totesi puheessaan näin:
“Me yrittäjät olemme huomaamme yllättäen olevamme nykyään siinä tilanteessa, että markkinointia ns. perinteisiä medioita käyttäen ei juuri kannata tehdä. Sen sijaan meillä on entistä paremmat ja kustannustehokkaammat mahdollisuudet saavuttaa kohderyhmämme sosiaalisen median kautta.
Siinä onnistuakseen täytyy kuitenkin tuottaa sisältöä, joka on laadukasta ja kiinnostavaa. Siitä Matkailuyhdistys haluaa palkita Lebellin Kauppiaantalon ja somevelho Harri Alatalon tekemästä Lebellin profiilin nostosta ja näkyvyyden kasvattamisesta.”
Palkinnon vastaanottivat Lebellin kauppiaantalon säätiön puheenjohtaja Helena Patoranta sekä velho Harri itse.
Helena: “Kun minut valittiin Lebellin Kauppiaantalon säätiön puheenjohtajaksi ja tajusin, mitä oli tapahtunut, nielaisin kahdesti. Tehtävää on valtavasti ja jatkuvasti. Milloin ehtii panostaa sosiaalisen median sisällön tuottamiseen niin, että se on hyvin tehtyä eikä mitään hätiköityä?
Samalla hetkellä pääsimme mukaan Ahlström In Societyn uudelleen lanseerattuun verkkosivustoon, joka luetaan ympäri maailmaa. Silloin nielaisin taas kahdesti – miten ehtisin tämän kaiken kanssa?
Vastaus löytyi lähempää kuin osasin kuvitella kun Harri otti yhteyttä ja sanoi: “Minähän voisin olla teidän tiedottajanne”.
Se oli helpotus, koska olin jo aiemmin tehnyt yhteistyötä Harrin kanssa Visit Kristiinakaupungin kautta, joten tiesin, että Harrin sosiaalisen median sisällöt tulisivat varmasti olemaan laadukkaita.
Ainoa asia, jota vähän mietin, oli se, miten Harri ehtisi tämän kaiken keskellä, kun koko ajan tapahtuu niin paljon. Se ei kuitenkaan ollut ongelma – Harri on aina askeleen edellä.
Tuhannet kiitokset Harri hyvin tehdystä työstä!”
Harri puolestaan totesi seuraavaa:
“Kun muutin takaisin Kristiinankaupunkiin vuonna 2018 löysin kaupungin uudestaan. Historiallinen, lähes muuttumattomana säilyneestä miljööstä tuli minulle uudenlaisen, paremman elämänlaadun aikaansaaja, josta syystä totesin pian, että tästähän on kerrottava lisää muillekin. Niinpä aloin ensin tekemään omistamani Hotelli Krepelinin sosiaalisen median sisältöä, sen jälkeen tein samaa VistiKristinestadille kolme vuotta ja nyt siis Lebellille vuoden verran.
Tämä niin sanottu “sometus” on Kristiinankaupungissa todella helppoa, sillä meillä on todella hieno kaupunki ja yksi sen “kruununjalokivistä” on ehdottomasti Lebell. Niinpä kun Kristiinankaupungissa yleensä ja Lebellissä aivan erityisesti osoittaa kameralla mihin vaan niin ei juurikaan voi epäonnistua, sillä niin hieno ja ainutlaatuinen se on.
Jatkakaamme siis metelin pitämistä Kristiinankaupungista yhdessä edelleen!”
Vastaa